ماشين ظرفشويي در مقابل شستن دست

۹ بازديد ۰ نظر

كه بهتر است؟ بگذاريد جنگ حماسي بين شستن ظرف هاي شما و استفاده از ماشين ظرفشويي آغاز شود.

مزاياي شستشوي دست
انرژي مورد استفاده براي شستن دست - قدرت عضلات - رايگان است. انرژي اي كه ماشين ظرفشويي روي آن كار مي كند قطعاً رايگان نيست.

سينك ظرفشويي بسيار بالاتر از ماشين ظرفشويي است ، بنابراين مي توانيد بجاي خم شدن بيش از حد و به حالت خم شدن بيش از حد و به منظور خم كردن ماشين ظرفشويي ، پشت خود را از فشار نجات دهيد.

يك مطالعه سوئدي نشان داده است كه شستن دست با استفاده از ماشين ظرفشويي منجر به حساسيت كمتري در كودكي مي شود. محققان گفتند كه اين احتمالاً به اين دليل است كه اين روش به سختي مانند ماشينهاي ظرفشويي ضد آب نمي شود ، بنابراين چند ميكروب را پشت سر مي گذارد و سيستم ايمني كودك را مجبور مي كند تا با تمام توان پيشرفت كند. كودكان در خانه هاي شستشويي دستي كمتر از آسم ، اگزما و همي تب داشتند. اين مطالعه مطالعات قبلي از جمله يك مطالعه 1958 در مورد كودكان انگليسي را تأييد كرده است كه شيوع رو به رشد آلرژي و اختلالات خود ايمني را توضيح مي دهد.

مزاياي ماشينهاي ظرفشويي
آيا قبل از اينكه حتي به فكر شستن يك بار ظروف باشيد ، آيا سينك خود را به اندازه ظروف كثيف تا زماني كه تمام صفحات ، كاسه ها و هر نوع كارد و چنگال را از بين نبريد ، انباشته ايد؟ ماشين ظرفشويي راه حل ايده آل براي شماست. شستشو و پشته ، و هنگامي كه ماشين ظرفشويي پر است ، مي دانيد زمان اجراي بار است.

اكثر مدلهاي جديد ماشين ظرفشويي ها آنقدر آب هستند كه ممكن است به جاي شستن با دست از آنها استفاده كنيد! بعضي از مدل ها به اندازه حداقل 10 ليتر آب براي شستشوي استاندارد استفاده مي كنند ، كه آب كمتري از آن است كه هنگام شستشو با دست به هر حال از آن استفاده كنيد. در واقع ، مطالعات در انگليس در سالهاي 2007-8 نشان داد كه ماشين هاي ظرفشويي حتي در آن زمان از آب و انرژي كمتري نسبت به شستن با دست استفاده مي كردند و باعث مي شد در طولاني مدت ارزان تر شوند.

ماشينهاي ظرفشويي همچنين از مواد شوينده كمتري نسبت به شستشوي دست استفاده مي كنند ، اين مطالعه از دانشگاه بن در سال 2011 نشان داد.

دستگاه ها بهتر از افراد ضد عفوني مي كنند. اگر با يك بزرگسال بالغ آلپلرژنيك (نه كودكان) زندگي مي كنيد ، ممكن است به سالم سازي ظرف هاي شما به طور كامل در ماشين ظرفشويي كمك كند. يك مطالعه در نيويورك در سال 1947 نشان داد كه حتي در آن دوران ، ماشين هاي ظرفشويي مي توانند ظروف را بهتر از شستن با دست ضد عفوني كنند.

قلمرو خنثي
بعضي ها مي گويند شستن با دست فقط تميز كردن ظروف است ، نه آنكه آنها را ضد عفوني كنند. تميز كردن به معناي از بين بردن تمام مواد غذايي است. ضدعفوني كردن يعني كشتن همه ميكروب ها. اما بيشتر مواد شوينده مايع براي شستشوي دست حاوي مواد تشكيل دهنده اي هستند كه همان كار سفيد را در شوينده هاي ماشين ظرفشويي انجام مي دهند. بنابراين اگر با دقت انجام دهيد ، شستن با دست نيز مي تواند به عنوان يك ضد آب عمل كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.